onsdag 25 april 2012

Müsli




Jag gillar müsli  och gör nästan alltid min egen. Eftersom de fabrikstillverkade är oftast för söta och trista. Den här tycker jag är jättegod, för att man rostar nötterna och får en godare smak

1 dl Paranötter (grovt hackade)
1 dl Hasselnötter (grovt hackade)
1 dl Mandel (grovt hackade)
1 dl Solrosfrön
1 dl Pumpakärnor
1 dl Hela linfrön
1 dl (Kokosflingor) om man gillar det
smaksätt med kanel


* Sätt ugnen på 200 gr
* Häll ut nötterna i en långpanna och blanda. Rosta i 15 min eller tills nötterna fått fin färg.              
   Rör om var 5:e minut och vakta så att nötterna inte bränns.
* Låt nötterna svalna och häll dom i en lufttät burk. Tillsätt kanel, skaka om förslut burken.
  Jag brukar inte tillsätta kanel i blandningen, utan smaksätter när jag äter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar