lördag 19 maj 2012

Havre Cookies


 
 
 
 
 
 
Dom  här goda havre kakorna  hittade jag hos Hovkonditorn. Jag provade att blanda i smörkola chips istället för cinnamon chips och det var jättegott!




120 gr smör
1.2 dl farin
4 msk strösocker 
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
3 dl havregryn
2 dl hershey cinnamon chips  ( jag använde hershey butterscotch caramell chips, som jag köpt i kanada och lite riven choklad ) 

Värm ugnen till 175 gr. Vispa smör, farinsocker och strösocker i en skål tills det blir krämigt.
Tillsätt ägg och vaniljsocker, vispa väl. Kombinera mjöl och bakpulver, blanda i smörblandningen, rör om väl. Blanda i havregrynen chipsen eller dyligt, smeten kommer att bli tjock. Fäll matskedsstora klickar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ca 10-12 min till de är lätt bruna.




 
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja, de här ser och låter mycket goda! Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en bra kombination! Ha en bra dag du med! kram

      Radera