fredag 13 maj 2022

Smörgåstårta med tonfisk



 

 
 

I den här smörgåstårtan har jag skrivit vilka ingredienser det är men inte mängden. Jag höftar så att det blir god smak som passar mig. Använder formfranska som jag skär av kanterna på. I den här är det fyra lager, tre lager med samma fyllning, på det översta lagret är det garnering. Mängd efter egen smak och tycke.

Allt blandas ihop till fyllningen.

Tonfiskburkar  2 st
Djupfrysta gröna ärtor
Hårdkokta ägg i bitar
Majonäs
Gräddfil eller cremefraiche
Chilisås
Senap
Citronsaft av citron
Salt 
Peppar
Dill
 
 
Garnering
 
Ostbågar krossade på kanten
Sallad 
Ost 
Skinka
Räkor
Röd lök
Tomater
Hårdkokta ägg skivade
Majonäs
Gurka
Citronskivor
Jag blandade cremefraiche och majonäs som jag hade utanpå och på kanterna innan garneringen. 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar